سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملت آمریکا : به حمایت از ایران آیپک رو تسخیر میکنیم

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/15:: 5:16 عصر

همزمان با آغاز به کار نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، «جنبش تسخیر آیپک» در مخالفت با اقدامات ضدایرانی این کمیته اعلام موجودیت کرده و در واشنگتن دست به تظاهرات زد.
همزمان با نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل «آیپک» که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در آن سخنرانی کرد، گروه های ضد جنگ با اعلام موجودیت جنبش تسخیر آیپک، فشار بر کاخ سفید در مخالفت با تهدیدهای تل آویو بر ضد ایران را آغاز کرد.
جنبش تصرف آیپک در بیانیه های جداگانه از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواست در دیدار امروز خود با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تهدیدهای این رژیم درباره جنگ با ایران و درگیری با فلسطینیان را رد کند. جولی ایوانز، از بنیانگذاران گروه «کد پینک» (کد صورتی) و فعالان جنبش تسخیر آیپک همان فردی است که پنجشنبه شب در نیویورک و به هنگام سخنرانی انتخاباتی اوباما در منهتن، خطاب به وی فریاد زد «قدرت رهبریت خودت را به کار ببر، ما خواستار جنگ با ایران نیستیم». اوباما نیز در آن نشست تلاش کرد با جملاتی طنزآمیز، از شدت این اعتراض صریح بکاهد.
روزنامه «هافینگتون پست» در گزارشی به واقعیت های موجود درباره آیپک پرداخته و نوشت: «نشست سالانه آیپک در سال جاری میلادی در واشنگتن که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش رو دارد از یک سو جنجالی است؛ فعالان جنبش اشغال وال استریت به دنبال فاش کردن نقش لابی گرهای ثروتمند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.
جنبش اشغال وال استریت با کسانی که در جهان مخالف نقض حقوق بشر و حقوق بین المللی توسط اسرائیل هستند، اعلام همبستگی کرده است.
هر سال رئیس جمهور، سناتورهای قدرتمند و اعضای کنگره آمریکا برای تاکید بر وفاداری واشنگتن به تل آویو در این نشست سالانه سخنرانی می کنند.
تاثیر چشمگیر آیپک در سیاست خارجی آمریکا را می توان در به راه افتادن جنگ عراق و تمایل برخی مقامات آمریکایی برای حمله به ایران مشاهده کرد.
آیپک همچنین به خاطر تاثیرگذاری در ارائه لوایح ضد فلسطینی و ضدحقوق بشر در کنگره آمریکا مشهور است. آیپک مهم ترین بخش از لابی اسرائیل در آمریکا محسوب می شود.
دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در گزارش اخیر خود اعلام کرده، از سال 1990 لابی طرفدار اسرائیل نزدیک به 96 میلیون دلار در کمپین های کنگره آمریکا هزینه کرده است.
اگرچه آیپک مدعی است که در فضای سیاسی آمریکا دخالت نمی کند، اما بر کسی پوشیده نیست که آیپک با حمایت های مالی خود از کاندیداهای انتخابات کنگره و ریاست جمهوری بر رفتار و سیاست های آنها تاثیر می گذارد.
گزارش های جدید حاکی از آن است که «شلدون آدلسون»، یکی از اعضای کمیته اجرایی آیپک که هشتمین فرد ثروتمند آمریکاست، در ماه ژانویه به «نیوت گینگریچ»، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 10 میلیون دلار کمک کرده است.
گینگریچ اعلام کرده، هدف آدلسون از این کمک مالی به خاطر موضع او در قبال اسرائیل است.
آدلسون در سخنرانی های انتخاباتی خود اظهار داشته است: پیشینه افرادی که خود را فلسطینی می نامند، مطالعه کنید تا بفهمید چرا گینگریچ می گوید مردم فلسطین «مردمی اختراع شده»، هستند.
با ظهور جنبش اشغال که به خاطر خشم عمومی علیه نقش شرکت ها و گروه های خاص در سیاست داخلی و خارجی آمریکا ایجاد شده، امسال تأثیر آیپک بر سیاست خاورمیانه آمریکا بیش از هر زمان مورد چالش قرار می گیرد. جنبش اشغال توانسته مسأله اختلاف ثروت و فساد شرکت ها را تبدیل به تیتر اصلی رسانه ها کند. مسأله عدالت جهانی به طور فزاینده ای تبدیل به یکی از محورهای جنبش اشغال شده و فعالان این جنبش دارای روابط مجازی با فعالان دیگر از بارسلونا گرفته تا قاهره و آتن هستند.
جنبش اشغال در اعتراضات اخیر خود پلاکاردهایی با خود حمل می کرد که بر روی آن نوشته شده بود، «وال استریت را اشغال کنید، نه فلسطین»، به همین دلیل لابی اسرائیل در آمریکا جنبش اشغال را به یهود ستیزی متهم کرد. اما دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق مردم فلسطین برای احترام و عدالت پس از دهه ها اشغال و دفاع از حقوق فلسطینیان در برابر تبعیض نژادی در سرزمین های اشغالی، یهود ستیزی محسوب نمی شود.
این توهین کهنه دیگر قدرت خود را از دست داده، زیرا مردم آمریکا از شرایط مردم فلسطین آگاه تر شده اند. نقش جنبش اشغال در حال حاضر حل و فصل این مناقشه 64 ساله نیست، اما هدف آن جلب توجهات به روشی است که آیپک در لابی اسرائیلی به وسیله آن روند سیاسی در آمریکا را تحریف می کند.
آیپک سالیان سال از حسنی مبارک، دیکتاتور سرنگون شده مصر حمایت می کرد و در حال حاضر از قدرت خود استفاده می کند تا در کنگره آمریکا با موضوع حمله به ایران موافقت شود.
سیاست مورد ترجیح آیپک حمایت از اسرائیل و حرکت بر علیه منافع مردم آمریکاست.
آیپک این سابقه را دارد که حامیان دیپلماسی واقعی را مورد تحریف قرار داده است.
در سال گذشته یکی از اعضای آیپک یک خبرنگار را که تلاش داشت مسأله ارائه اطلاعات نادرست توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به کنگره آمریکا را فاش کند، مورد ضرب و شتم قرار داد.
روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل باید بداند که تشویق او در کنگره به خاطر سیاست هایش نبوده، بلکه لابی اسرائیل این تشویق را برای او خریده است.
آیپک در نشست امسال خود نیز تلاش می کند، حمایت ها برای حمله به ایران را جلب کند و از طرفی اشغال فلسطین ادامه پیدا کند.
جنبش اشغال نیز با شعار «آیپک را اشغال کنید» در مقابل محل برگزاری این نشست دست به اعتراض می زند.»
سایت اینترنتی «آنتی وار» نیز با انتشار گزارشی، 10 دلیل برای خطرناک بودن آیپک برای آمریکایی ها عنوان کرد.
ترویج سیاست های اسرائیل، ترغیب کنگره برای جنگ با ایران، درخواست حمایت بی قید و شرط واشنگتن از تل آویو، اتهام ضد یهودی بودن به منتقدان و اختصاص پول مالیات دهندگان آمریکایی به اسرائیل از جمله دلایل ذکر شده در این گزارش در مورد خطرناک بودن آیپک برای آمریکایی هاست.
مدیا بنجامین، عضو گروه «کد صورتی» و از سازمان دهندگان جنبش تسخیر آیپک، در مورد خطرات این کمیته آمریکایی- اسرائیلی گفت: آمریکا در ده سال گذشته در حال جنگ بوده و مردم آمریکا به سیاست خارجی جدیدی نیاز دارند که بر دیپلماسی تمرکز داشته باشد ولی آیپک ما را در مسیر خطرناک جنگ با ایران سوق می دهد. وی افزود: ما دست به تظاهرات می زنیم تا از رهبرانمان بخواهیم از حرکت در مسیر خطرناک آیپک در حمله به ایران خودداری کنند و از نقض های مکرر حقوق بشر توسط اسرائیل و اقدامات غیرقانونی آن در توسعه شهرک سازی ها در کرانه باختری حمایت نکنند.
این جنبش همچنین اعلام کرده است، دوشنبه شب از ساعت 30:7 تا 9 به وقت محلی و به هنگام مذاکرات نتانیاهو با نیوت گینگریچ، نامزد افراطی و ضد اسلام جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، تظاهرات دیگری را مقابل مقر آیپک در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار خواهد کرد. جنبش تسخیر آیپک در بیانیه خود، علاوه بر درخواست به کارگیری سیاست خارجی جدید از سوی آمریکا در خاورمیانه، مبارزه با نفوذ لابی اسرائیل در کنگره آمریکا را خواستار شده است. جنبش تسخیر آیپک مورد حمایت جنبش تسخیر وال استریت، گروههای کدپینک، ایجاد کنندگان صلح میان مذاهب، صدای یهودیان برای صلح و بیش از 130 گروه دیگر است که همگی مدافع صلح و مخالف جنگ با ایران هستند.
در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد شمار افراد شرکت کننده در اجلاس امسال آیپک، بیش از سال های گذشته است و افراد شرکت کننده در آن، تلاش خود را به کار بسته اند تا به اوباما برای در پیش گرفتن موضع سخت تری علیه ایران فشار وارد کنند.
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز مدعی شد، انتظار آنها از اوباما این است که در جایگاه رئیس جمهور به نتانیاهو تضمین بدهد، اگر ایران از خط قرمزهای معینی بگذرد، با حمله آمریکا روبه رو خواهد شد.
به نوشته این روزنامه، چنین تضمینی حتی می تواند در قالب یک نامه محرمانه مطرح شود.
گفتنی است آیپک قدرتمندترین لابی صهیونیسم در آمریکا محسوب می شود و تأثیر بسزایی در تعیین سیاست دولت آمریکا بخصوص در خاورمیانه دارد. این کمیته از دهه 1950 شروع به فعالیت نموده و از همان بدو تأسیس، هدف خود را مبارزه برای تصویب قوانینی در جهت حمایت از اسرائیل در آمریکا اعلام کرده است. سازمان ایپک مادر تمامی سازمان های یهودی آمریکا و در واقع بزرگ ترین آنهاست. این سازمان مسئول هماهنگی و برنامه ریزی جهت فعالیت تمامی سازمان های یهودی آمریکاو همچنین مسئول اصلی جمع آوری کمک و اعانه برای اسرائیل به شمار می رود که با ارتباط تنگاتنگ با بیش از 60 اتحادیه دیگر، مسئول ایجاد کانال های جدید برای نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز محسوب می شود.
این کمیته در کنفرانس امسال خود بر دو موضوع سازش و برنامه هسته ای ایران تمرکز کرده است





بازدید امروز: 4 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 121173
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ