سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توهین سازمان یافته مقامات آذربایجان به مراجع

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/22:: 3:45 عصر
به گزارش شیعه آنلاین ، سیاست‌های اسلام ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان که به‌صورت مستمر و طراحی شده اقداماتی مانند محدود کردن اسلام‌گرایان، بازداشت و صدور حکم‌های حبس دراز مدت و تخریب جایگاه علمای شیعه را دنبال می‌کند تا زمینه بقای خود در ساختار قدرت را فراهم کند، همچنان ادامه دارد.

علمای شیعه که در طول تاریخ همواره نسبت به انحرافات و خطرات پیش‌روی مسلمانان روشن‎گری کرده‌اند، نسبت به سیاست‌های ضد دینی و ظالمانه حاکمان فاسد جمهوری آذربایجان نیز ساکت ننشسته‌اند و در سال‌های اخیر موارد متعددی از واکنش‌ها در این زمینه بروز یافته است.

در عین حال، این روشنگری‌های عالمانه موجب خشم مقامات آذربایجانی شده و باعث شده است که آن‌ها به تبعیت از رژیم صهیونیستی و با هدف جلب رضایت هر چه بیشتر اربابان صهیونیست خود، با گستاخی هر چه بیشتر نسبت به علمای شیعه هتاکی کنند.

یکی از آخرین مورد از این دست اقدامات مشابه به اظهارات وقیحانه ابراهیم غفاراف رایزن سفارت جمهوری آذربایجان مربوط می‌شود که اخیرا طی نشستی اقتصادی در یکی از دانشگاه‌های تهران ضمن حمایت از حقوق همجس‌بازان، نسبت به حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل به توهین پرداخته بود. او با اشاره به افشاگری حجت‌الاسلام عاملی در مورد حمایت رژیم صهیونیستی از رقاصه‌های آذربایجانی که منجر به برنده شدن آن‌ها در مسابقه یورویژن شد، در حالی که نمی‌توانست خشم خود را از این روشنگری حجت‌الاسلام عاملی پنهان سازد، این عالم ربانی و مجاهد را فردی متوهم خطاب کرده و از این روشنگری او به شدت انتقاد کرده بود.

لازم به یادآوری است که در ماه گذشته نیز جوانشیر آخونداف سفیر جمهوری آذربایجان در اظهاراتی وقیحانه، آیت‌الله مکارم شیرازی را به بی‌اطلاعی متهم کرد.

توهین به مراجع به صورت دستور کار رسمی سفارتخانه‌ جمهوری آذربایجان در تهران درآمده است. در این میان آن‌چه عجیب به نظر می‌رسد، عدم برخورد مناسب دستگاه سیاست خارجی کشور در برابر این اقدامات توهین‌آمیز و ضد اسلامی مقامات آذربایجانی است، در حالی‌که انتظار می‎رود با برخورد هرچه‌سریع‌تر و قاطعانه‌تر مقامات مربوطه در وزارت خارجه در این خصوص، شاهد آن باشیم که از این پس عمال این رژیم جرأت آن‌را نداشته باشند که در ام‌القرای جهان اسلام نسبت به مراجع و علمای گرانسنگ این مرزوبوم لب به هتاکی بگشایند و خود را در حاشیه‌ی امنیت احساس کنند.

ریزش اطراف مسجدالاقصی به دلیل حفاری‌های رژیم صهیونیستی

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/22:: 3:45 عصر

خبرگزاری فارس: حفاری‌های رژیم صهیونیستی در سطح زیرین مسجدالاقصی و محیط اطراف آن به تازگی باعث شد که بخشی‌هایی از زمین مناطق مجاور مسجدالاقصی فرو بریزد.

خبرگزاری فارس: ریزش زمین در اطراف مسجدالاقصی به دلیل حفاری‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فلسطین الیوم" در نتیجه حفاری‌های اطراف مسجدالاقصی بخش‌هایی از زمین خیابان اصلی در محله "وادی حلوه" واقع در امتداد دیوار جنوبی مسجدالاقصی به سمت حی البستان در شهرک سلوان، فرو ریخته است.

بر اساس این گزارش مناطق مجاور مسجد تاریخی العین به دلیل حفاری‌های مستمر و مکرر مسئولان رژیم اشغالگر و گروه‌های شهرک‌سازی در زیر خیابان و منازل شهروندان به منظور احداث تونل‌هایی به سمت دیوار جنوبی مسجدالاقصی، فرو ریخته است.

شاهدان عینی گفتند که شکاف‌های جدید در ساختمان‌ها و خیابان اصلی بوجود آمده است که هشداری برای وقوع یک فاجعه است.

در همین راستا، یک فعال حقوقی اظهار داشت که ریزش های مکرر در این منطقه ناشی از عدم مقاوم سازی مناسب تونل های حفر شده در این محل است که نوعی بی توجهی آشکار به جان شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه به شمار می رود.

وی افزود سازمان آثار باستانی رژیم صهیونیستی اختیاری برای ممانعت از تداوم عملیات های حفاری این موسسات شهرک سازی ندارد، بلکه در اکثر موارد بر روی تجاوزات و تخلفات آنها سرپوش می


نیویورک در فهرست اهداف ایران قرار خواهد گرفت

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/22:: 3:45 عصر
رسانه‌های آمریکا آنقدر در مورد ایران دست به خیال‌پردازی زده‌اند که تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا اکنون نگرش مثبتی نسبت به ایران نداشته و آن را بزرگ‌ترین تهدید برای خود می‌پندارند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شبکه خبری راشا تودی طی گزارشی اعلام کرد که نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ حاکی از این است که آمریکا‌ئیان ایران را به عنوان بزرگ‌ترین محور شرارت در روی کره زمین می‌دانند. با توجه به اینکه نه ارتش و نه سازمان‌های جاسوسی آمریکا هیچ یک معتقد نیستند که ایران می‌تواند به خاک آمریکا حمله کند، پس چرا رسانه‌های آمریکا نسبت به ایران که 10 هزار کیلومتر با آنها فاصله دارد دچار تشنج شده‌اند؟

بر اساس نظرسنجی گالوپ، 32 درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ایران را بزرگ‌ترین دشمن آمریکا به حساب آورده‌اند. 87 درصد نیز نگرش مثبتی نسبت به ایران نداشته و دید منفی‌ای نسبت به ایران دارند.

با توجه به تأثیر تبلیغات بسیار زیاد ضد ایرانی در رسانه‌های اصلی آمریکا، تعجب‌آور نیست که چنین نتایجی بدست آید. با چنین هجمه تبلیغاتی بسیار زیاد علیه ایران که در آن هر روز در گوش مردم آمریکا خوانده می‌شود که ایران قصد حمله به آمریکا را دارد، متوسط مردم آمریکا چه نوع نگرشی باید نسبت به ایران داشته باشند؟

در یکی از این نمونه‌ها، سی‌ان‌ان بدون ارائه هیچ‌گونه مدرک و برهانی و تنها در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان آمریکائیان مدعی می‌شود: «ایران می‌تواند به گونه‌ای هولناک‌تر از آنچه می‌توان تصور کرد به آمریکا حمله کند. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که حزب‌الله به عنوان یک نیروی نیابتی از طرف ایران فعالیت کرده و می‌تواند به راحتی این حمله را عملی کند.»

آنچه آمریکا اکنون شاهد آن است افزایش و رشد روز‌افزون یک تهدید امنیت ملی خیالیست که باعث می‌شود مردم آمریکا باور کنند که هدف بعدی ایران خاک آمریکا خواهد بود.

نمونه دیگر این خیال‌پردازی را می‌توان در خبر فاکس نیوز مشاهده کرد که بیان می‌دارد: «برخی معتقدند که نیویورک در نهایت در فهرست اهداف ایران قرار خواهد گرفت.»

 


حتی در طی این ماه نیز مایکل سیلبر، مدیر بررسی‌های اطلاعاتی پلیس نیویورک، با چاپ مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال، ایران را تهدیدی برای شهر نیویورک معرفی کرده است.

رسانه‌های آمریکا در حالی در مورد تهدید ایران دست به اغراق می‌زنند که مقامات نظامی این کشور چیزی خلاف این را بیان می‌دارند. سپهبد رونالد برگیس، مدیر آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا، رسماً عنوان داشته است که احتمال حمله ایران به آمریکا وجود ندارد: «بر اساس ارزیابی آژانس، احتمال این که ایران بخواهد دست به حمله یا تحریک عامدانه یک نزاع بزند وجود ندارد. مگر اینکه آمریکا اول حمله کند.»

با این حال،‌ آمریکا با اسرائیل در سر بحث حمله به ایران دچار اختلاف شده است. تل‌آویو آشکارا از واشنگتن می‌خواهد تا در حمله نظامی به ایران شرکت کند حال آنکه دولت اوباما نسبت به انجام هرگونه اقدام نظامی اکراه داشته و امیدوار است که تحریم‌ها بتواند کارساز بوده و سبب تغییر حکومت شود.

در همین راستا، رییس ستاد مشترک آمریکا ژنرال مارتین دمپسی ایده حمله هوایی به ایران را «احمقانه»‌، «بی‌ثبات‌کننده» و «غیر محتاطانه»‌ خواند. این اظهارات دمپسی باعث شده است تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وی را متهم به «خدمت به ایرانیان» کند.


نامه اعتراض آمیز علی استون

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/22:: 3:45 عصر
شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی من، استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی. من از حضرت علی (علیه السلام) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.


به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» ، پنجشنبه شب گذشته در برنامه «صرفا جهت اطلاع» که از رسانه ملی پخش میشود مجری با تکذیب خبر مسلمان شدن علی شان استون ، ادعا نمود ، علی شان استون گفته است: «من اسممو که عوض نکردم ، دینمم تغییرندادم» ! ...

به دنبال پخش این برنامه اکثر سایتهای خبری خبر مسلمان شدن استون را تکذیب نمودند و این اقدام دست مایه ای برای برخی رسانه های ضد اسلامی تبدیل شد .


خبرنگار «شیعه نیوز» در گفتگو با بهرام حیدری از دوستان علی استون این مطلب را جویا شد و حیدری ضمن تکذیب مطلبی که از رسانه ملی پخش شد ابراز داشت ، علی استون بارها بر گرایشش به دین اسلام و مذهب حقه تشیع تاکید نموده است .

بهرام حیدری در ادامه افزود : علی شان استون با انتشار نامه ای ضمن ابراز ناخرسندی از اقدام غیر اخلاقی صدا و سیما با تاکید مجدد بر مسلمان شدنش از رسانه ها خواست برای کرامت انسانها احترام قائل شوند .


شایان ذکر است ، پدر علی استون یهودی و مادرش مسیحی میباشد علی استون در یک گفتگو ابراز داشته است که من خدا پرست بوده ام و پس از آشنایی با دین مبین اسلام و کامل دیدن آن تغییر دین دادم این مطلب را در تاریخ 25 بهمن ماه سال جاری رسما اعلام نمود .

وی همچنین ابراز داشت که هیچ تقابلی میان ادیان ابراهیمی وجود ندارد و علت اینکه مذهب حقه تشیع را برای خویش برگزیده است عدالتی بود که در حضرت آمیرالمومنین به عنوان شخصیت بر جسته اسلام دیده است و به همین دلیل نام «علی» را برای خویش برگزیده است . علی استون آرزو دارد که از سربازان امام زمان  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گردد .

متن نامه منتشر شده علی استون در خبرگزاری فارس به شرح زیر است :

من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام

من بر این باورم که اسلام ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (علیه السلام) تا حضرت عیسی (علیه السلام) است. اگر حضرت موسی (علیه السلام) شریعت را آورد، حضرت عیسی (علیه السلام) تقوا را، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) الگوی معرفت و دانش است. من همیشه خداپرست بوده‌ام، در نتیجه تغییر خداپرستی که نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده‌ام. شهادتین من گسترش دین من است با اعلام این که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) پیامبر و فرستاده خداوند است.

شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی من، استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی. من از حضرت علی (علیه السلام) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.

تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟

من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

با تشکر


Where have I ever denounced Islam?  I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)

I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.

My Shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.

My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who\s risked his career for the pursuit of truth.

Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.

Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.

Thanks


«شیعه نیوز» ضمن ابراز تاسف برای رسانه ملی به عنوان مهمترین منبع خبری در کشور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه ) و اینکه ظاهرا هنوز این رسانه از جایگاه خطیر خویش آگاه نیست و به راحتی خبرهایی را منتشر مینماید که هیچ اطلاعی از صحت و سقم آن ندارد ، امیدوار است مدیران این سازمان فکری اساسی برای اینگونه اقدامات بنمایند .

سکته مغزی ولیعهد عربستان سعودی

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/22:: 3:45 عصر
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره العربیة، یک نویسنده عربستانی برملا کرد که "نایف بن عبدالعزیز"، ولیعهد عربستان سعودی به دنبال ابتلا به عارضه سکته مغزی به آمریکا سفر کرده است.

این نویسنده عربستانی بیان اینکه نایف نیز بسان برادرش "سلطان بن عبد العزیز" مجبور است، مدتی را در بیمارستان بستری شود، پیش‌بینی کرد نایف نیز ظرف چند هفته یا ماه آینده بسان برادرش فوت شود.

این منبع عربستانی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز مدت کوتاهی از مرگ سلطان، ولیعهد سابق نگذشته و همچنین مشخص نبودن گزینه احتمالی بعدی برای ولیعهدی و مسن بودن اعضای اصلی خاندان حاکم؛ جنگ قدرت در خاندان آل‌سعود برای کسب منصب ولیعهدی و حتی پادشاهی در عربستان سعودی به تشدید می‌شود.

این درحالی است که چند روز پیش اخباری مبنی بر ترک کشور عربستان توسط نایف و سفر به اسپانیا منتشر شد که بعد مشخص شد دلیل قهر نایف و ترک کشور برسر برخی انتصاب‌ها در پست‌های دولتی بوده که مورد خوشایند برخی از اعضای خاندان آل‌سعود قرار نگرفت و درگیری‌ لفطی آنها با ولیعهد را به دنبال داشته است.

سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد سابق عربستان اکتبر گذشته در اثر ابتلا به سرطان در یکی از بیمارستان‌های شهر نیویورک در آمریکا درگذشت و این خبر تا چندین روز از رسانه‌ها دور نگهداشته شد.

تلویزیون رسمی عربستان روز گذشته با اشاره به معاینات ولی‌عهد سعودی در آمریکا، هیچ سخنی از به جزئیات این معاینات به میان نیاورد و تنها به بیان اینکه نایف در وضعیت جسمانی طبیعی و عادی بسرمی‌برد، کرد.

 


ملت آمریکا : به حمایت از ایران آیپک رو تسخیر میکنیم

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/15:: 5:16 عصر

همزمان با آغاز به کار نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، «جنبش تسخیر آیپک» در مخالفت با اقدامات ضدایرانی این کمیته اعلام موجودیت کرده و در واشنگتن دست به تظاهرات زد.
همزمان با نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل «آیپک» که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در آن سخنرانی کرد، گروه های ضد جنگ با اعلام موجودیت جنبش تسخیر آیپک، فشار بر کاخ سفید در مخالفت با تهدیدهای تل آویو بر ضد ایران را آغاز کرد.
جنبش تصرف آیپک در بیانیه های جداگانه از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواست در دیدار امروز خود با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تهدیدهای این رژیم درباره جنگ با ایران و درگیری با فلسطینیان را رد کند. جولی ایوانز، از بنیانگذاران گروه «کد پینک» (کد صورتی) و فعالان جنبش تسخیر آیپک همان فردی است که پنجشنبه شب در نیویورک و به هنگام سخنرانی انتخاباتی اوباما در منهتن، خطاب به وی فریاد زد «قدرت رهبریت خودت را به کار ببر، ما خواستار جنگ با ایران نیستیم». اوباما نیز در آن نشست تلاش کرد با جملاتی طنزآمیز، از شدت این اعتراض صریح بکاهد.
روزنامه «هافینگتون پست» در گزارشی به واقعیت های موجود درباره آیپک پرداخته و نوشت: «نشست سالانه آیپک در سال جاری میلادی در واشنگتن که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش رو دارد از یک سو جنجالی است؛ فعالان جنبش اشغال وال استریت به دنبال فاش کردن نقش لابی گرهای ثروتمند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.
جنبش اشغال وال استریت با کسانی که در جهان مخالف نقض حقوق بشر و حقوق بین المللی توسط اسرائیل هستند، اعلام همبستگی کرده است.
هر سال رئیس جمهور، سناتورهای قدرتمند و اعضای کنگره آمریکا برای تاکید بر وفاداری واشنگتن به تل آویو در این نشست سالانه سخنرانی می کنند.
تاثیر چشمگیر آیپک در سیاست خارجی آمریکا را می توان در به راه افتادن جنگ عراق و تمایل برخی مقامات آمریکایی برای حمله به ایران مشاهده کرد.
آیپک همچنین به خاطر تاثیرگذاری در ارائه لوایح ضد فلسطینی و ضدحقوق بشر در کنگره آمریکا مشهور است. آیپک مهم ترین بخش از لابی اسرائیل در آمریکا محسوب می شود.
دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در گزارش اخیر خود اعلام کرده، از سال 1990 لابی طرفدار اسرائیل نزدیک به 96 میلیون دلار در کمپین های کنگره آمریکا هزینه کرده است.
اگرچه آیپک مدعی است که در فضای سیاسی آمریکا دخالت نمی کند، اما بر کسی پوشیده نیست که آیپک با حمایت های مالی خود از کاندیداهای انتخابات کنگره و ریاست جمهوری بر رفتار و سیاست های آنها تاثیر می گذارد.
گزارش های جدید حاکی از آن است که «شلدون آدلسون»، یکی از اعضای کمیته اجرایی آیپک که هشتمین فرد ثروتمند آمریکاست، در ماه ژانویه به «نیوت گینگریچ»، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 10 میلیون دلار کمک کرده است.
گینگریچ اعلام کرده، هدف آدلسون از این کمک مالی به خاطر موضع او در قبال اسرائیل است.
آدلسون در سخنرانی های انتخاباتی خود اظهار داشته است: پیشینه افرادی که خود را فلسطینی می نامند، مطالعه کنید تا بفهمید چرا گینگریچ می گوید مردم فلسطین «مردمی اختراع شده»، هستند.
با ظهور جنبش اشغال که به خاطر خشم عمومی علیه نقش شرکت ها و گروه های خاص در سیاست داخلی و خارجی آمریکا ایجاد شده، امسال تأثیر آیپک بر سیاست خاورمیانه آمریکا بیش از هر زمان مورد چالش قرار می گیرد. جنبش اشغال توانسته مسأله اختلاف ثروت و فساد شرکت ها را تبدیل به تیتر اصلی رسانه ها کند. مسأله عدالت جهانی به طور فزاینده ای تبدیل به یکی از محورهای جنبش اشغال شده و فعالان این جنبش دارای روابط مجازی با فعالان دیگر از بارسلونا گرفته تا قاهره و آتن هستند.
جنبش اشغال در اعتراضات اخیر خود پلاکاردهایی با خود حمل می کرد که بر روی آن نوشته شده بود، «وال استریت را اشغال کنید، نه فلسطین»، به همین دلیل لابی اسرائیل در آمریکا جنبش اشغال را به یهود ستیزی متهم کرد. اما دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق مردم فلسطین برای احترام و عدالت پس از دهه ها اشغال و دفاع از حقوق فلسطینیان در برابر تبعیض نژادی در سرزمین های اشغالی، یهود ستیزی محسوب نمی شود.
این توهین کهنه دیگر قدرت خود را از دست داده، زیرا مردم آمریکا از شرایط مردم فلسطین آگاه تر شده اند. نقش جنبش اشغال در حال حاضر حل و فصل این مناقشه 64 ساله نیست، اما هدف آن جلب توجهات به روشی است که آیپک در لابی اسرائیلی به وسیله آن روند سیاسی در آمریکا را تحریف می کند.
آیپک سالیان سال از حسنی مبارک، دیکتاتور سرنگون شده مصر حمایت می کرد و در حال حاضر از قدرت خود استفاده می کند تا در کنگره آمریکا با موضوع حمله به ایران موافقت شود.
سیاست مورد ترجیح آیپک حمایت از اسرائیل و حرکت بر علیه منافع مردم آمریکاست.
آیپک این سابقه را دارد که حامیان دیپلماسی واقعی را مورد تحریف قرار داده است.
در سال گذشته یکی از اعضای آیپک یک خبرنگار را که تلاش داشت مسأله ارائه اطلاعات نادرست توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به کنگره آمریکا را فاش کند، مورد ضرب و شتم قرار داد.
روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل باید بداند که تشویق او در کنگره به خاطر سیاست هایش نبوده، بلکه لابی اسرائیل این تشویق را برای او خریده است.
آیپک در نشست امسال خود نیز تلاش می کند، حمایت ها برای حمله به ایران را جلب کند و از طرفی اشغال فلسطین ادامه پیدا کند.
جنبش اشغال نیز با شعار «آیپک را اشغال کنید» در مقابل محل برگزاری این نشست دست به اعتراض می زند.»
سایت اینترنتی «آنتی وار» نیز با انتشار گزارشی، 10 دلیل برای خطرناک بودن آیپک برای آمریکایی ها عنوان کرد.
ترویج سیاست های اسرائیل، ترغیب کنگره برای جنگ با ایران، درخواست حمایت بی قید و شرط واشنگتن از تل آویو، اتهام ضد یهودی بودن به منتقدان و اختصاص پول مالیات دهندگان آمریکایی به اسرائیل از جمله دلایل ذکر شده در این گزارش در مورد خطرناک بودن آیپک برای آمریکایی هاست.
مدیا بنجامین، عضو گروه «کد صورتی» و از سازمان دهندگان جنبش تسخیر آیپک، در مورد خطرات این کمیته آمریکایی- اسرائیلی گفت: آمریکا در ده سال گذشته در حال جنگ بوده و مردم آمریکا به سیاست خارجی جدیدی نیاز دارند که بر دیپلماسی تمرکز داشته باشد ولی آیپک ما را در مسیر خطرناک جنگ با ایران سوق می دهد. وی افزود: ما دست به تظاهرات می زنیم تا از رهبرانمان بخواهیم از حرکت در مسیر خطرناک آیپک در حمله به ایران خودداری کنند و از نقض های مکرر حقوق بشر توسط اسرائیل و اقدامات غیرقانونی آن در توسعه شهرک سازی ها در کرانه باختری حمایت نکنند.
این جنبش همچنین اعلام کرده است، دوشنبه شب از ساعت 30:7 تا 9 به وقت محلی و به هنگام مذاکرات نتانیاهو با نیوت گینگریچ، نامزد افراطی و ضد اسلام جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، تظاهرات دیگری را مقابل مقر آیپک در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار خواهد کرد. جنبش تسخیر آیپک در بیانیه خود، علاوه بر درخواست به کارگیری سیاست خارجی جدید از سوی آمریکا در خاورمیانه، مبارزه با نفوذ لابی اسرائیل در کنگره آمریکا را خواستار شده است. جنبش تسخیر آیپک مورد حمایت جنبش تسخیر وال استریت، گروههای کدپینک، ایجاد کنندگان صلح میان مذاهب، صدای یهودیان برای صلح و بیش از 130 گروه دیگر است که همگی مدافع صلح و مخالف جنگ با ایران هستند.
در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد شمار افراد شرکت کننده در اجلاس امسال آیپک، بیش از سال های گذشته است و افراد شرکت کننده در آن، تلاش خود را به کار بسته اند تا به اوباما برای در پیش گرفتن موضع سخت تری علیه ایران فشار وارد کنند.
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز مدعی شد، انتظار آنها از اوباما این است که در جایگاه رئیس جمهور به نتانیاهو تضمین بدهد، اگر ایران از خط قرمزهای معینی بگذرد، با حمله آمریکا روبه رو خواهد شد.
به نوشته این روزنامه، چنین تضمینی حتی می تواند در قالب یک نامه محرمانه مطرح شود.
گفتنی است آیپک قدرتمندترین لابی صهیونیسم در آمریکا محسوب می شود و تأثیر بسزایی در تعیین سیاست دولت آمریکا بخصوص در خاورمیانه دارد. این کمیته از دهه 1950 شروع به فعالیت نموده و از همان بدو تأسیس، هدف خود را مبارزه برای تصویب قوانینی در جهت حمایت از اسرائیل در آمریکا اعلام کرده است. سازمان ایپک مادر تمامی سازمان های یهودی آمریکا و در واقع بزرگ ترین آنهاست. این سازمان مسئول هماهنگی و برنامه ریزی جهت فعالیت تمامی سازمان های یهودی آمریکاو همچنین مسئول اصلی جمع آوری کمک و اعانه برای اسرائیل به شمار می رود که با ارتباط تنگاتنگ با بیش از 60 اتحادیه دیگر، مسئول ایجاد کانال های جدید برای نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز محسوب می شود.
این کمیته در کنفرانس امسال خود بر دو موضوع سازش و برنامه هسته ای ایران تمرکز کرده است


به اسراییل حمله میکنیم

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/15:: 5:11 عصر
رئیس جمهور سوریه می گوید در صورت تجاوز نیروهای خارجی اسرائیل را موشکباران می کند.
به گزارش خبرگزاری قدس، بشار اسد به ارتش خود دستور داده که در صورت هرگونه حمله نظامی به کشورش اسرائیل را هدف حملات موشکی خود قرار دهد.
اسد این دستور را در دیدار محرمانه خود با فرماندهان ارتش ابلاغ کرده است. رئیس جمهور سوریه به فرماندهان ارتش دستور داده در صورت بروز هرگونه حمله نظامی علیه سوریه ابتدا فرودگاه های رژیم صهیونیستی به ویژه سایت های نظامی این رژیم مورد حمله موشکی قرار گیرند.
بشار اسد پیش از این نیز در دیدار با «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هشدار داده بود که به محض اصابت اولین موشک به سوریه اسرائیل در سه ساعت اول موشکباران خواهد شد و در سه ساعت دوم خاورمیانه به آتش کشیده خواهد شد.
از سوی دیگر منابع خبری در سوریه از بازداشت 700 فرد مسلح فرانسوی، قطری و عربستانی در حمص سوریه خبر دادند و اعلام کردند که سلاح های اسرائیلی، آمریکایی و اروپایی که از تروریست ها به دست آمده به وضوح توطئه بین المللی در سوریه را نشان می دهد.
این منابع افزودند، سلاح های به دست آمده در حمص بسیار پیشرفته هستند به نحوی که حتی در کشورهای سازنده هنوز از آنها استفاده نشده است.
این منابع با اعلام اینکه در روزهای آینده اخبار مربوط به کشف و ضبط سلاح های تروریست ها منتشر خواهد شد تاکید کردند که سیا، موساد وبلک واتر عملیات تروریست ها را از قطر و ترکیه هدایت می کردند.
به گزارش شبکه خبری المنار، دولت سوریه به اسناد و مدارکی دست یافته که به روشنی پشت صحنه توطئه کنندگان را آشکار می کند.
نیروهای امنیتی سوریه در شهر حماه نیز با برخی از گروه های تروریست درگیر شدند و یک انبار سلاح های اسرائیلی را در این شهر کشف و ضبط کردند.
نیروهای امنیتی همچنین با گروه های تروریست مسلح که اقدام به عملیات کشتار و آدم ربایی و ترساندن مردم در روستای «خطاب» در اطراف حماه اقدام کرده بودند نیز وارد درگیری شده که در این درگیری دو تن از تروریست ها کشته شده و بقیه نیز تسلیم شدند و سلاح های خود را تحویل دادند.
در «ادلب» نیز گروه یگان مهندسی هشت بمب را که بالغ بر 50 کیلوگرم بوده و از سوی گروه های تروریست در مسیر دو روستا در جبل الزاویه کار گذاشته شده بود را خنثی کردند.
نیروهای امنیتی سوریه همچنین یک انبار مهمات را کشف و ضبط کردند که برخی از سلاح های اسرائیلی در آن موجود بود، در این عملیات که در اطراف دمشق صورت گرفت، تعدادی از تروریست ها کشته شده و تعداد دیگری نیز دستگیر شدند.

< type="text/java">

   1   2   3      >



بازدید امروز: 0 ، بازدید دیروز: 12 ، کل بازدیدها: 121375
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ