سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام جمعه ارومیه عوض شد

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 92/10/23:: 7:37 عصر


خداحافظی روحانی مجاهد ارومیه از امامت جمعه

خبرگزاری رسا ـ با انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین حسنی، مجاهد انقلابی استان آذربایجان غربی از امامت جمعه ارومیه خداحافظی کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، از روحانیون به نام استان آذربایجان غربی و پسر آیت الله سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری هستند که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه انتخاب شده است.
بر اساس گفت و گوی تلفنی خبرنگار خبرگزاری رسا با حجت الاسلام سید مهدی قریشی خبر انتصاب ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان تایید و زمان برگزاری مراسم تودیع و معارفه روز جمعه اعلام شد. بر اساس این گزارش، نماز جمعه این هفته شهر ارومیه به امامت حجت الاسلام سید مهدی قریشی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه اقامه می شود. علت تغییر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه کهولت سن وبیماری حجت الاسلام و المسلمین حسنی است، که طی چند ماه گذشته نیز ایشان را از حضور دربسیاری از برنامه ها باز داشته بود. گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی از روحانیون مبارز آذربایجان است که با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه مردم ارومیه منصوب شد. حجت الاسلام و المسلمین حسنی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و فرونشاندن آتش فتنه گروهک‌های تروریستی نقش شایان توجهی در منطقه داشته است و مردم شمال غرب کشور امنیت و آسایش کنونی را مرهون مجاهدت‌های وی می‌دانند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نیز از روحانیون به نام استان است که تحت نظارت پدر تربیت شده و تحصیلات را تا مقطع دیپلم در شهرستان ارومیه به اتمام رسانده و پس از انجام خدمت سربازی در سال 63 وارد حوزه علمیه تبریز شده است.
حجت الاسلام قریشی بعد از اتمام دروس مقدماتی در حوزه علمیه تبریز و بناب در سال 1367 به قم عزیمت کرد و حدود 10 سال از محضر اساتید گرانقدر حوزه قم کسب علم کرده و در دروس آیات عظام شیخ جواد تبریزی، جوادی آملی، فاضل لنکرانی،مکارم شیرازی و… کسب فیض کردند. وی در سال 1377 به عنوان قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه منصوب شده بود./936/پ203/س / پایان




بازدید امروز: 13 ، بازدید دیروز: 0 ، کل بازدیدها: 121085
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ