سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگرانی اسرائیل

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/11/12:: 11:51 صبح

خبرگزاری فارس: مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به وضعیت مرزهای خود نگران هستند و از همین رو تصمیم به افزایش ضریب امنیتی این مرزها گرفته اند.

 

 

خبرگزاری فارس: نگرانی رژیم صهیونیستی از وضعیت مرزهای خود با اردن

به گزارش فارس، از زمان امضای توافقنامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994، ارتش اسرائیل تصمیم به افزایش ضریب امنیتی مرزهای خود با اردن گرفته ولی این مساله به دلایلی تا کنون صورت نگرفته بود.

بر اساس اعلام روزنامه یدیعوت أحرونوت، رژیم صهیونیستی درصدد است تا در منطقه دره اردن، دیوار امنیتی موجود را بردارد و در آنجا دوربین، دستگاه های رصد تردد و سایر تجهیزات امنیتی نصب کند.

در حال حاضر، مرزهای میان اردن و سرزمین های اشغالی در منطقه دره اردن بالغ بر 10 کیلومتر است که توسط سیم خاردار محافظت می‏شود ولی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته با نصب تجهیزات امنیتی در این 10 کیلومتر، نظارت بیشتری بر مرزهای خود داشته باشد.

کارشناسان معتقدند دلیل چنین تصمیمی، نگرانی تل آویو از تغییرات آینده در منطقه است؛ زیرا پس از بستن مرزهای اسرائیل با مصر و خروج نیروهای آمریکایی از عراق، احتمال دارد وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی به خطر بیافتد و این مساله مقامات صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

یدیعوت احرونوت نیز در همین راستا به نقل از یک افسر عالیرتبه اسرائیلی نوشت که طی سالیان گذشته، مرزهای اردن و اسرائیل کاملا امن بوده ولی در سایه تحولات اخیر منطقه، دیگر نمی توان انتظار امنیت مرزهای اسرائیل را با هیچ کشوری داشت.

اردن در سال 1994 میلادی یم پیمان صلح (موسوم به وادی عربه) با رژیم صهیونیستی امضا کرده و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد


کشف سلاحهای اسرائیلی

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/11/12:: 11:50 صبح

دمشق: تروریست‌ها شدیدا سرکوب شدند/کشف سلا‌ح‌های اسرائیلی و آمریکایی

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوریه در بیانیه اعلام کرد که ارتش و نیروی امنیتی این کشور در عملیات‌هایی بشدت با گروهک‌های تروریستی برخورد و آنان را سرکوب و تعدادی را نیز بازداشت کردند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که این گروهک‌ها و عناصر آنان بدترین جنایات مانند قتل و کشتار و ربایش افراد و همچنین کاشت مین‌ها و بسته‌های منفجره را مرتکب شده‌اند و که در میان قربانیان آنان کودکان و زنان نیز دیده می‌شوند.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه این عناصر به اموال عمومی و خصوص از جمله تاسیسات زیربنایی مانند شبکه برق‌رسانی و مخابراتی سوریه حمله کرده‌اندف تاکید کرد کرد که این عملیات‌ها در دوما، حرستا، سقبا، حموریه و کفربطنا انجام شد.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که پس از درگیری با این شبکه‌های تروریستی، روشن شد که به انواع سلاح‌های ساخت اسرائیل و آمریکا مجهز هستند. نیروهای سوری توانستند تعداد زیادی از تروریست‌ها را سرکوب و تعدادی را بازداشت کنند و تعدادی از انبارهای مخفی آنان را به همراه مهمات و سلاح‌های کشف کنند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این عملیات‌ها وظیفه کشور برای برقراری نظم و امنیت بر کشور و از بین‌بردن حالت آشوبی است که برخی گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند در منطقه ایجاد کنند و این اقدام در زمانی حاصل شد اقشار مختلف مردم و کسبه و تجاز در منطقه الغوطه در شرق ریف دمشق خواستار دخالت ارتش و نیروهای حفظ امنیت شدند تا امنیت را به منطقه بازگردانند.

پیش از این وزارت خارجه سوریه دو بار مهلت تعیین کرد و با صدور عفو عمومی تاکید کرد که افراد با تحویل دادن سلاح خود مشمول عفو می‌شوند


لغو رزمایش اسرائیل

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/11/12:: 11:50 صبح

هراس غرب از به آشوب کشیده شدن منطقه خاورمیانه در صورت هر گونه تهدید نظامی ایران، به حدی جدی بوده است که امریکا برای دومین بار طی ماه اخیر، رزمایش نظامی خود با اسرائیل را لغو کرد و مقامات نظامی امریکا، علت لغو این رزمایش را علاوه بر مشکلات اقتصادی در تامین هزینه رزمایش، تحریک نکردن ایران در منطقه خاورمیانه بر شمرده‌اند.

به گزارش رجانیوز، نشریه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت در گزارشی اعلام کرد رزمایش‌های نظامی آمریکا- اسرائیل که قرار بود در این هفته انجام شود تا اول ماه اکتبر آینده به تعویق افتاده است.

روزنامه الاهرام چاپ مصر با اشاره به لغو این رزمایش، مدعی شد "که دلایلی در رابطه با کسر بودجه وجود دارد و درکنار آن هراس آمریکا از تحریک آمیز شمرده شدن این رزمایش‌ها توسط ایران وخشم این کشوروجود دارد."

این در حالی است که  وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) با توجه به بحران تامین بودجه جاری در دولت امریکا، طرح‌هایی برای کاهش 70هزار نفر نظامی از نیروهای ارتش و 20 هزارنفر از نیروهای تفنگدار دریایی(مارینز) در طی پنج سال آینده را تهیه و تدوین کرده است و مقرر شده که وزارت دفاع بودجه‌ای به میزان 525 میلیارد دلار برای سال مالی 2013 تأمین کند که در مقایسه با بودجه سال 2012 تصویب شده توسط کنگره، شش میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.

در همین حال، امریکا چندی پیش نیز رزمایش نظامی مشترک خود با اسرائیل را که تاریخ آن از پیش مشخص شده بود، پس از اجرای مانور موفقیت آمیز نیروی دریای ایران در آب‌های آزاد و تنگه هرمز لغو کرده و به تاریخ دیگری موکول کرده ولی ظاهرا نظامیان اسرائیل و امریکا برای رسیدن به زمان جدید برای برگزاری مانور مشترک در شرایط کنونی منطقه نیز به توافق نرسیده و این رزمایش را به پائیز سال آینده موکول کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان همدان در تیرماه 83  با اشاره به تهدیدات دولت بوش علیه ایران اینچنین پاسخ داده بودند: "امریکایى‏ها مى‏گویند جمهورى اسلامى منافع ما را به خطر انداخته. ما ملت ایران در چهاردیوارى کشور خودمان، هر دستى که به سمت منافع ما - چه منافع علمى، چه منافع طبیعى، چه منافع انسانى، چه منافع فناورى - به تجاوز دراز شود، بى‏درنگ آن را قطع خواهیم کرد. ما در چهاردیوارى کشورمان اجازه نمى‏دهیم منافع هیچ قدرتى بر منافع ملى ما ترجیح پیدا کند و مقدم شود. و اما اگر دشمن، پُررویى و تعرض و تجاوز کند، آن وقت دیگر تعرض ما به چهاردیوارى کشورمان محدود نخواهد شد. اگر کسى به ملت ما تعرض و تجاوز کند، ما منافع او را در هر نقطه‏یى از دنیا که باشد، به‏خطر مى‏اندازیم."

فرافکنی رسانه‌های امریکا پیرامون هراس غرب از واکنش ایران به تهدید نظامی

اما در این میان، رسانه‌های امریکایی تلاش کردند که هراس جدی امریکا از تحریک ایران درباره هرگونه اقدام نظامی را که عملاً منجر به لغو دو رزمایش مشترک این امریکا با اسرائیل شده است، با انتشار برخی اخبار در روزهای اخیر  تحت الشعاع قرار دهند.

در این زمینه، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد که "یک ارزیابی اطلاعاتی در اسراییل نسبت به درستی این شایعه رایج که می‌گوید حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران منجر به یک سری از حوادث فاجعه بار همچون انتشار اقدامات خشونت‌آمیز و بالا رفتن قیمت نفت خواهد شد، ابراز شک و تردید کرده است."

این روزنامه مدعی شد که ارزیابی‌های در پیش گرفته شده توسط بخش عمده‌ای از مسوولان بلندپایه امریکا به این نتیجه دست یافت که واکنش ایران نسبت به حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای‌اش تا اندازه‌ای فریب‌کارانه است.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که هیچ موضوعی برای اسراییل به اندازه ثمره حاصل از حمله به ایران نگران کننده نیست. برخی می‌گویند حتی اگر این حمله موفقیت‌آمیز باشد، تنها کاری که خواهد کرد، این است که برنامه هسته‌ای ایران را به تأخیر خواهد انداخت و چه بسا بر عزم ایران جهت دستیابی به این توانایی خواهد افزود.

نفوذ ایران در خاورمیانه و روند رو به رشد این نفوذ که این روزها نمونه‌های جدی آن در عراق و لبنان و فلسطین و سوریه قابل مشاهده است، موجب شده است تا غرب هر گونه تهدید و اقدام نظامی علیه ایران را حتی در مقام اعلام تبلیغاتی نیز بسیار محتاطانه دنبال کرده از هر اقدامی که سبب تحریک ایران شود، بپرهیزد.


خطرناکترین جبهه

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/11/12:: 11:48 صبح
نویسنده کتاب " جنگ جهانی سوم"، گفت که مسئله سلاح‌های هسته‌ای ایران همانند نخود سیاهی است که می‌تواند منجر به سناریوی جنگی شود و دامنه آن از مدیترانه تا روسیه و چین امتداد خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار رسانه های آلترناتیو مشرق، میشل چسودوفسکی، رییس مرکز تحقیقاتی جهانی‌سازی، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشا تودی اعلام کرد که تقویت نیروهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا باعث ایجاد یک جنگ جهانی از مدیترانه گرفته تا چین گردد که پیامدهای آن مشخص نیست.

به گزارش این شبکه، تنش‌های بین ایران و غرب در سطح بحرانی خود به سر می‌برد. به واسطه کمک‌های بسیار زیاد رسانه‌های غربی، ایران در نزد اذهان بسیاری از غربیان تبدیل به ریشه تمامی مشکلات و شرها شده است.

نویسنده کتاب «به سوی سناریوی جنگ جهانی سوم، خطرات جنگ هسته‌ای» به راشا تودی گفت: «مسئله سلاح‌های هسته‌ای ایران همانند نخود سیاهی است که می‌تواند ما را به سناریوی جنگ جهانی سوم سوق دهد.»

میشل چسودوفسکی همچنین خاطر نشان کرد که حدود دو هفته قبل، وزیر دفاع آمریکا لئون پانتا طی اظهاراتی به شبکه سی‌بی‌اس به طور قطع اعلام کرد که ایران نه دارای سلاح‌های هسته‌ایست و نه در حال توسعه آنها. پانتا همچنین این مسئله را رد نکرد که برای برخورد با مشکل ایران، هنوز راه‌های دیپلماتیک وجود دارد.

با این حال،‌ با توجه عملیات‌های نظامی آمریکا در اطراف ایران، اینگونه اظهارات بیشتر به نوعی مانور فریبنده شبیه است.

هفته پیش نیز اتحادیه اروپا دست به تنظیم یک سری تحریم‌های نفتی علیه ایران زد که قرار است از ماه جولای به مرحله اجرا در آید.

میشل چسودوفسکی در خصوص این رویدادها می‌گوید‌: «آنچه ما شاهدش هستیم رویکردی روبه‌رشد برای یک مواجه نظامیست. این تحریم‌ها بستری برای اجرای یک برنامه نظامی است. همچنین، با استقرار سخت‌افزارهای نظامی و نیروهای آمریکایی مواجهیم که قرار است در اسرائیل مستقر شوند،‌ نیروهایی بیشتری به کویت اعزام می‌شوند، و نیروهای دریایی آمریکا در حال وارد شدن به خلیج فارس هستند.»

 

 

این نویسنده معتقد است که «آنچه اکنون آمریکا و نیز هم‌پیمانانش بدنبال آن هستند نوعی چراغ سبز برای برپایی جنگ است.»

وی همچنین در خصوص اجازه ایران به بازدید مجدد بازرسان آژانس از برنامه‌های هسته‌ای خود گفته است که این کار ایران نشاندهنده همکاری دیپلماتیک این کشور است و از این رو، تایید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از سوی بازرسان می‌تواند نیات خصمانه غرب را فرونشاند. آمریکا برای اینکه بخواهد وارد مرحله نظامی جدیدی با ایران شود نیاز دارد تا آژانس اعلام کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز نیست.

چسودوفسکی تصریح کرد: «این جنگ قبلاً شروع شده است. حملات هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد، نیروهای ویژه آمریکا در ایران حضور دارند، و این یک جنگ مالی است.»

وی همچنین بیان می‌دارد که طرح حمله به ایران بلافاصله بعد از حمله به عراق و آماده‌سازی نظامی در سال 2005 به وجود آمده است،‌ لذا تا کنون باید همه چیز آماده برپایی یک نزاع نظامی تمام عیار باشد.

این نویسنده در پایان اظهارات خود بیان می‌دارد: «سناریوی جنگ جهانی سوم غیرقابل تصور است. این جنگ از مدیترانه تا مرزهای چین گسترش خواهد یافت. این جنگ احتمالاً روسیه و چین را نیز در بر خواهد گرفت، و ما نیز در بین خطرناک‌ترین جبهه دو طرف قرار خواهیم گرفت.»

 


<      1   2   3      



بازدید امروز: 17 ، بازدید دیروز: 12 ، کل بازدیدها: 121198
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ