سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 دلیل خطرناک بودن لابی صهیونیستی \آیپک\ برای آمریکا

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/15:: 5:0 عصر
لابی صهیونیستی "آیپک" در راستای منافع اسرائیل و با اعمال نفوذ گسترده اقدام به پیشبرد سیاستهای آمریکا به ویژه در خاورمیانه می‌کند و بدون توجه به منافع وامنیت آمریکا این کشور را قربانی اهداف صهیونیست‌ها می‌کند.

به گزارش  فارس به نقل از سایت ‌آنتی ‌وار، "مدا بنجامین " در مقاله ‌ای آورده است: کمیته روابط عمومی اسرائیل موسوم به "آیپک" از قدرتمندترین سازمانهای لابی در آمریکاست و کنفرانس سالانه "آیپک" در4 تا 6 ماه مارس در واشنگتن برگزار می‌شود که سخنرانان این کنفرانس "بنیامین نتانیاهو"، "باراک اوباما"، " لئون پانتا "، "نیوت گینگیریج" و شمار دیگری از سیاستمداران قدرتمند تشکیل می‌دهند.
نویسنده  مقاله با برشمردن 10 دلیل " آیپک " را برای آمریکا بسیار خطرناک می‌داند.
1- " آیپک " با اعمال نفوذ در کنگره به دنبال رویارویی نظامی آمریکا با ایران است
" آیپک" مانند اسرائیل خواستار حمله آمریکا به ایران برای توقف برنامه هسته‌ای این کشور است. این در حالی است اسرائیل مجهز به صدها تسلیحات اتمی است و واشنگتن اعلام کرده است ایران به دنبال ساخت تسلیحات اتمی نیست " آیپک" با موفقیت اقدام به اعمال نفوذ بر دولت آمریکا برای اعمال تحریم علیه نفت ایران کرده است و منجر به افزایش قیمت نفت  شده که تهدیدی برای اقتصاد آمریکا به شمار می‌آید.
2-ترویج سیاست‌های اسرائیل از سوی " آیپک " در تضاد کامل با قوانین بین‌المللی
گسترش " شهرک‌سازی" یهودی در اراضی اشغالی کرانه باختری و مصادره زمینهای فلسطینیان که از سیاستهای " آیپک " است دستیابی به فرایند صلح در خاورمیانه را غیرممکن می‌سازد.
3- درخواست " آیپک" از واشنگتن برای حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا
حمایت کامل آمریکا از اسرائیل منجر به افزایش روزافزون احساسات ضد امریکایی در سراسر خاورمیانه شده است و با به خطر انداختن جان نظامیان آمریکایی امکان حملات تروریستی به خاک آمریکا را افزایش می‌دهد.ژنرال " دیوید پترائوس"  در 16 مارس 2010 اذعان کرد که حمایت واشنگتن از اسرائیل در مناقشات میان اسرائیل وفلسطین احساسات ضد آمریکایی را افزایش داده است و خشم اعراب از مسئله فلسطین تقویت روابط با دولتمردان منطقه را محدود کرده و مشروعیت حکومتهای میانه‌رو را در جهان عرب تضعیف کرده است و القاعده ودیگر گروههای تروریستی از این شرایط  برای گسترش نفوذ حود استفاده می کنند.
4- " آیپک" مانع حمایت آمریکا از جنبشهای دموکراسی‌خواه در جهان عرب
" آیپک" در جهان عرب به دنبال منافع اسرائیل است نه حامی آرمانهای دموکراسی‌خواه مردم عرب و از اینرو از دولتهای فاسد و مستبد مانند رژزیم مبارک که دارای روابط دوستانه  با اسرائیل هستند حمایت کرده است.به دنبال بهار عربی در منطقه  آمریکا باید بدون پیروی از سیاستهای آیپک از حکومتهای دموکرات در منطقه حمایت کند.
5- انزجار از امریکا در سازمان ملل به واسطه سیاست‌های آیپک
لابی " آیپک" سازمان ملل را نهاد مخالف با اسرائیل می‌داند و واشنگتن را وادار به مخالفت با قطعنامه‌های ضد اسرائیل می‌کند.از سال 1972 واشنگتن 44 قطعنامه شورای امنیت را که در محکومیت جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان صادر شده است را وتو نموده.اوباما نیز با ادامه این سیاستها قطعنامه شورای امنیت در محکومیت حمله سال 2009 اسرائیل به نوار غزه که منجر به کشته شدن 1400 فلسطینی شد را وتو کرد.قطعنامه 2011 نیز خواستار توقف شهرک‌سازی غیر قانونی در اراضی کرانه باختری شد و قطعنامه دیگرسازمان ملل که خواستار توقف شهرک‌سازی یهودی در بیت‌المقدس شرقی و بلندیهای جولان شده بود در محکومیت اسرائیل صادر شد.
6- حمله آیپک به سیاستمدارانی که حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل را زیر سوال می‌برند
" آیپک" با حمایت مالی از نمایندگان کنگره لایحه و قوانین مورد نظر خود را در کنگره به تصویب می‌رسانند و نمایندگانی که از "آیپک" در کنگره حمایت نمی‌کنند از راهیابی دوباره به کنگره باز می‌مانند. اعمال نفوذ "‌آیپک " در کنگره سیستم دموکراسی آمریکا را مختل کرده است.
7- آیپک منتقدان اسرائیل را متهم به "ضد یهودی" بودن می‌کند
روزنامه‌نگاران،اندیشکده‌ها، دانشجویان و استادان دانشگاه  که از رژیم اسرائیل انتقاد می‌کنند از سوی آیپک متهم به "ضد یهودی" بودن می‌‌شوند. این اقدام آیپک بحثها و مناظرات انتقادی در راستای سیاستگذاریهای دموکراتیک را سرکوب می‌کند. حمله اخیر آیپک به کارکنان " مرکز توسعه آمریکا " نمونه بارز سیاستهای این لابی صهیونیستی برای خاموش کردن انتقادات از اسرائیل است.
8-القای دیدگاه انحرافی از منافشه اسرائیل- فلسطین به دولت آمریکا از سوی " آیپک"
" آیپک " در اقدام غیرقانونی  وبا هدف اعمال نفوذ در کنگره نمایندگان و خانواده آنان را به سفرهای تفریحی به اسرائیل در قالب تورهای آموزشی دروغین دعوت می‌کند. در سال 2011 هر یک نماینده از میان 5 نماینده کنگره با دعوت آیپک به اسرائیل سفر کردند.
9- میلیاردها دلار از پول‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی به واسطه آیپک به اسرائیل اختصاص می‌یابد
در حالی که آمریکا دچار رکود اقتصادی است واز بحران مالی رنج می‌برد و بودجه‌های عمومی اقشار مختلف مردم آمریکا کاهش یافته است آیپک مانع از کاهش بودجه نظامی اسرائیل می‌شود و به واسطه آیپک سالانه 3 میلیارد دلار به اسرائیل اختصاص می‌یابد.
10- پول‌های اختصاص یافته به کشورهای فقیر به واسطه آیپک به اسرائیل سرازیر می‌شود
اسرائیل 24 امین اقتصاد بزرگ دنیاست و بیشترین دلارهای مالیاتی را از آمریکا دریافت می‌کند و بخش عمده کمکهای مالی که آمریکا باید در راستای کمکهای بشردوستانه به کشورهای فقیر اختصاص دهد به اسرائیل تعلق می‌گیرد.
لابی صهیونیستی " آیپک" نفوذ چشمگیری بر سیاستهای آمریکا دارد که می‌تواند به همه از جمله یهودیهای اسرائیل وآمریکا آسیب وارد کند.
قدرت فوق العاده "آیپک" برای سیاست خارجه و دموکراسی آمریکا خطرناک است و برای جلوگیری از جنگ فاجعه‌آمیز با ایران و حل مناقشات اسرائیل و فلسطین  باید به سیطره " آیپک" بر سیاستهای آمریکا پایان داد




بازدید امروز: 4 ، بازدید دیروز: 11 ، کل بازدیدها: 121427
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ