سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشبینی احمد متوسلیان در مورد عاقبت بنی صدر

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 92/3/20:: 10:28 صبح

 

پیش‌بینی احمد متوسلیان در مورد عاقبت بنی صدر سردار «مجتبی عسگری» می‌گوید: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و رأی آوردن بنی‌صدر، حاج احمد از من پرسید : «به کی رأی دادی؟» گفتم: «آقای بنی‌صدر!» او گفت: «خیانت کردی! بنی‌صدر هم سر شما کلاه گذاشت!».

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار مجتبی عسگری، مدیر مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ است. وی قبل و بعد از انقلاب از جوانان فعال انقلابی بوده است.

در ایام نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سردار عسگری در گفت‌وگو با فارس خاطراتی را از یک انتخاب اشتباه و انتقاد سردار جاویدالاثر «حاج احمد متوسلیان» فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به این انتخاب روایت می‌کند.

                                                             ***

دفاع ملت ایران، دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام بود؛ به همین دلیل بچه‌ها علاقه‌ و حساسیت خاصی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری داشتند؛ یادم هست وقتی قرار بود به نامزدی رأی داده شود، گروه تحقیق تشکیل می‌دادند، باهم مشورت می‌کردند و از افراد صاحب نظر درباره آن نامزد انتخاباتی می‌پرسیدند تا کسی را انتخاب کنند که به مشکلی مواجه نشود چون در انتخابات مربوط به سال 1359، بنی‌صدر به رأی اعتماد مردم خیانت کرده بود.

از سال 1358 و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دست نشانده های آمریکا در استان کردستان درگیری داشتیم؛ ما هم در شهر پاوه مستقر بودیم؛ قرار بود نخستین انتخابات ریاست جمهوری انجام شود، افراد متعددی نامزد ریاست جمهوری شدند؛ من هم به بنی‌صدر رأی دادم.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری، پاوه در محاصره ضدانقلاب بود؛ حاج احمد متوسلیان و نیروهایش جاده را آزاد کردند و وارد پاوه شدند؛ یک روز به حاج احمد نشسته بودیم، صحبت انتخابات ریاست جمهوری پیش آمد. از من پرسید: 

آقا مجتبی، به کی رأی دادی؟

ـ به آقای بنی‌صدر رأی دادم.

خیانت کردی!؟

ـ چرا؟

به خاطر اینکه بنی‌صدر سر شما را کلاه گذاشته!

ـ یعنی چی؟

ـ یعنی اینکه بنی صدر آمد و از جو حاکم بر مملکت که بحث دین و معاد است، سوءاستفاده کرد و پا به عرصه مناظره گذاشت؛ آن هم با کی؟! با «بابک زهرایی» که در گروه‌های ملحد بود. او به این وسیله خودش را در دل شما جا کرد و شما فکر کردید، او آدم مسلمانی است و از اهداف دین خوب دفاع می‌کند. در حقیقت به یک سال نرسیده، با این آقا با مشکل مواجه می‌شویم.

دایره مطالعات حاج احمد خیلی وسیع بود؛ او در سال 58 کتاب‌های اصول فلسفه و روش رئالیسم آیت‌الله طباطبایی و شهید مطهری را می‌خواند و به ما درس می‌داد. حاج احمد می‌گفت: «کسی که این همه سال در فرانسه درس خوانده نمی‌تواند بیاید رئیس جمهور این مملکت شود» او گاهی صحبت‌هایش را استناد می‌کرد که یک جا این حرف زده و جایی دیگر حرف دیگری زده و چون با امام مخالف است، من با او مخالفم.

او بعدها می‌گفت: «بنی‌صدر آدمی نیست که بتواند کشتی انقلاب را جلو ببرد و به مشکل برمی‌خورد. شما در کردستان بودید و خیلی درگیر کار با بنی‌صدر نبودید. نمی‌دانید این آدم چه جانوری است».

برای من خیلی جالب بود که یک پاسدار 27 ـ 28 ساله این قدر بصیرت داشت در آن ایام که چنین پیش‌بینی از بنی صدر کرد و درست هم گفت.

به یک سال نکشید که با بنی صدر به مشکل برخوردیم، انتخاب آن روز ما خیلی مسئله داشت، چرا که تمام پیشروی‌های آن روز ارتش بعث عراق به خاطر بی‌لیاقتی بنی صدر بود؛ تک تک افرادی مثل من که آن موقع به بنی‌صدر رأی دادیم در پیشروی ارتش عراق به داخل مملکت سهم داریم.

لذا بصیرت در انتخاب رئیس جمهور بسیار عامل مؤثری است؛ خدا کند که آن رأی بنی صدر از روی ناآگاهی را خداوند ببخشد چرا که به خاطر آن انتخاب، خون‌ جوانان این مملکت ریخته شد و با رأی ما بنی‌صدر به ریاست جمهوری رسید، از خداوند و شهدا عذرخواهی می‌کنیم.

بعد از بنی‌صدر شهید رجایی به ریاست جمهوری رسید؛ بعد از شهادت شهید رجایی، حضرت آقای خامنه‌ای به عنوان نخستین روحانی به ریاست جمهوری رسیدند. یکی از خوشحالی‌های ما در جبهه به خصوص حاج احمد متوسلیان این بود که سید برازنده و پای‌کار برای ریاست جمهوری انتخاب شده بودند و حاج احمد خیلی ابراز ارادت نسبت به حضرت آقا داشت.

انتهای پیام/





بازدید امروز: 6 ، بازدید دیروز: 10 ، کل بازدیدها: 121439
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ