سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش جالب توجه کاربران فضای مجازی به مواضع ناپخته علی مطهری در

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 92/3/1:: 8:45 عصر

 

 

 

 

اظهار نظر ناپخته علی مطهری به اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان واکنش جالب و بعضا طنز کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

 

به گزارش "عمارها" به نقل از رجانیوز، در حالیکه تلاش این روزهای علی مطهری برای گره زدن خود با موضوع کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی چندان با استقبال وی و اطرافیانش روبرو نشده است، مواضع ناپخته این نماینده مجلس امروز و پس از اعلام نتایج کاندیداهای احراز صلاحیت شده، با دو واکنش ناپخته سیاسی موجی از واکنش‎های مختلف و عمدتا طنز را در شبکه‎های اجتماعی بوجود آورده است.

علی مطهری در اولین واکنش خود در مصاحبه اختصاصی که خبرگزاری سازمان تبلیغات پیرامون همین موضوع با او ترتیب داده بود،‌ با ادبیاتی زننده و به دور از ادب عنوان کرد:« بنده پیشنهاد می کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند.»

وی در نامه‎ای ناپخته به رهبر انقلاب نیز تلاش کرد نحوه صدور حکم حکومتی را تبیین کند و بر همین اساس نوشت: « پیشنهاد می کنم با حکم حکومتی در تایید صلاحیت ایشان زمینه تحقق حماسه سیاسی مورد نظرآن رهبر عزیز را فراهم آورید و محذور احتمالی لزوم  اقدام مشابه در باره آقای مشایی موجه به نظر نمی رسد زیرا قیاس این دو با هم قیاس مع الفارق است و رد صلاحیت به دلیل داشتن گرایش های فکری غیر اسلامی  کار درستی است اما رد صلاحیت به دلیل منتقد بودن کار نادرستی است. اولی مشمول حکم حکومتی نمی شود و دومی مشمول می شود. برای جنابعالی آرزوی سلامت و توفیق بیشتر دارم.»

بدنبال انتشار این اظهارات، شبکه‎های اجتماعی با موجی از واکنش‎های منفی مواجه شد. بیشترین واکنش‎ها در این رابطه متعلق به کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس بود.

 

کبری آسوپار یکی از کاربران پلاس در واکنش به مطلب علی مطهری نوشت:

 

چرا مطهری جرأت کرده جانبازی جلیلی را به سخره بگیرد؟!

 مملکت روی پاهای قطع شده ی جانبازان استوار مانده، بعد یک فحاشی که ما همه اش احترام پدرش را نگه می داریم، پای قطع شده ی کاندیدای جانباز ریاست جمهوری را به سخره می گیرد که بگویید فلانی بیاید مسابقه ی دو!

پاهای قطع شده ی امثال سعید جلیلی است که علی مطهری را سرپا نگاه داشته تا با وقاحت تمام، دهان به هر توهین و تحقیری بگشاید!

صرف نظر از آنکه به جلیلی رأی می دهم یا نه، او برای من انسان ارزشمندی ست؛ و اولین ارزش او برای من همان پایی ست که ندارد؛ پایی که برای اسلام و میهنش داده و مطهری که از نام پدر نان می خورد، چه می داند ایستادن روی پای خود، خصوص پایی که در بهشت جا مانده، یعنی چه!

 

حسن روزی‎طلب ضمن بازنشر یکی از سخنرانی‎های سعید قاسمی با عنوان «به‌جای آقای مطهری کربلای 5 کجا بودی!؟ » نوشت: جلیلی در کربلای 5 یک پایش را جا گذاشت؛ آقای مطهری کربلای 5 کجا بودی!؟

امیرحسین ثابتی یکی دیگر از کاربران پلاس نیز در واکنش به سخنان علی‎مطهری نوشت:

«1. علی مطهری که این روزها به آب و آتش می زند تا هاشمی تایید صلاحیت شود؛ 20 مهر 1383 قبل از انتخابات نهم ریست جمهوری طی نامه ای خطاب به هاشمی نوشته بود:

آقای هاشمی! اکثر فرزندان و برخی نزدیکان شما در کارهای اقتصادی وارد شده‌اند و این امر در صورتی که جنابعالی رئیس جمهور شوید، موجب افزایش شایعات خواهد شد. تحمل جنابعالی در مقابل انتقاد آشکار و مطرح در رسانه‌ها اندک است، اگرچه انتقادات خصوصی را راحت‌تر می‌پذیرید و این امر یک نقطه منفی برای یک رئیس جمهور است و باعث پیدایش گروه‌های سیاسی نیمه مخفی می‌شود.

2. امام علی علیه السلام: لا تَرَی الجاهِلَ اِلّا مُفرِطاً اَو مُفَرِّطاً،؛

جاهل را جز در حالت افراط و تفریط نمی بینی»

احسان صالحی نیز در صفحه خود در این زمینه نوشت: «وقتی هشت سال توی این مملکت جنگ بوده و جوانهای مردم جلوی توپ مستقیم تانک جون میدادند و تو آقازاده و بزرگ زاده باشی و یک روز هم جنگ رو ندیده باشی معلومه که امروز بایدم یک بچه بسیجی رو که جونش رو گذاشته کف دستش و رفته خط مقدم و اونجا هم پاش رو جا گذاشته و برگشته مسخره کنی.»

زهرا اچ بی، یکی از کاربران پلاس نوشت: «حالا مطهری واقعا فکر میکنه میتونست طرحهای درخشانش منجمله دفاعش از تفکیک جنسیتی دانشگاه ها و گشت ارشاد و اینا رو تو دولت هاشمی هم ادامه بده که هنوز نه به داره نه به باره با پای مصنوعی جلیلی جک میسازه؟»

علی نادری در صفحه خود در همین زمینه نوشت: «جلیلی آنروزی که باید، یک پایش را داد تا علی مطهری با خیال راحت بشود «دکتر مطهری» و یک پای دیگرش را نگهداشت تا کیلومترها راهی که هاشمی و خاتمی و روحانی عقب نشینی کرده بودند را بر گردد؛ جلیلی همین الان هم با همین پای یکدانه کیلومترها جلوتر است از اکبر و فائزه و مهدی!»

الیاس قنبری نیز در صفحه خود نوشت: «اینقدری که علی مطهری و احمد توکلی عصبانی و ناراحت اند خود هاشمی و مشایی ناراحت نیستن.»

این در حالی است که صبح امروز نیز سایت احمد توکلی با انتشار متنی مفصل تصمیم اخیر شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت هاشمی را به چالش کشیده بود.

پیش از این نیز رفتارهای ناپخته و نسنجیده اینچنینی از سوی علی مطهری در عرصه سیاست مشاهده شده بود که با واکنش‎های مختلف رسانه‎ای و استقبال رسانه‎های بیگانه مواجه شد.

 

 





بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 41 ، کل بازدیدها: 121504
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ