سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگرانی اسرائیل

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/11/12:: 11:51 صبح

خبرگزاری فارس: مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به وضعیت مرزهای خود نگران هستند و از همین رو تصمیم به افزایش ضریب امنیتی این مرزها گرفته اند.

 

 

خبرگزاری فارس: نگرانی رژیم صهیونیستی از وضعیت مرزهای خود با اردن

به گزارش فارس، از زمان امضای توافقنامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994، ارتش اسرائیل تصمیم به افزایش ضریب امنیتی مرزهای خود با اردن گرفته ولی این مساله به دلایلی تا کنون صورت نگرفته بود.

بر اساس اعلام روزنامه یدیعوت أحرونوت، رژیم صهیونیستی درصدد است تا در منطقه دره اردن، دیوار امنیتی موجود را بردارد و در آنجا دوربین، دستگاه های رصد تردد و سایر تجهیزات امنیتی نصب کند.

در حال حاضر، مرزهای میان اردن و سرزمین های اشغالی در منطقه دره اردن بالغ بر 10 کیلومتر است که توسط سیم خاردار محافظت می‏شود ولی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته با نصب تجهیزات امنیتی در این 10 کیلومتر، نظارت بیشتری بر مرزهای خود داشته باشد.

کارشناسان معتقدند دلیل چنین تصمیمی، نگرانی تل آویو از تغییرات آینده در منطقه است؛ زیرا پس از بستن مرزهای اسرائیل با مصر و خروج نیروهای آمریکایی از عراق، احتمال دارد وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی به خطر بیافتد و این مساله مقامات صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

یدیعوت احرونوت نیز در همین راستا به نقل از یک افسر عالیرتبه اسرائیلی نوشت که طی سالیان گذشته، مرزهای اردن و اسرائیل کاملا امن بوده ولی در سایه تحولات اخیر منطقه، دیگر نمی توان انتظار امنیت مرزهای اسرائیل را با هیچ کشوری داشت.

اردن در سال 1994 میلادی یم پیمان صلح (موسوم به وادی عربه) با رژیم صهیونیستی امضا کرده و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد





بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 11 ، کل بازدیدها: 121432
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ