سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوگو چاوز نماد مبارزان در تاریخ آمریکای لاتین در گذشت

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 91/12/16:: 11:28 صبح

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان، چشم از جهان فرو بست.



به گزارش الف، ساعاتی قبل، نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، رسما مرگ هوگو چاوز را از تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد.

در هفته های قبل، بارها خبر مرگ چاوز به صورت غیر رسمی منتشر شده بود که  مورد تکذیب مقامهای رسمی ونزوئلا قرار میگرفت، تا اینکه ساعتی قبل، این خبر توسط مادورو از تلویزیون رسمی ونزوئلا اعلام شد، وی افزود که چاوز در ساعت 4:25 دقیقه بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی و به دنبال دوسال مبارزه با سرطان، چشم از جهان فرو بسته.
چاوز که در کنار برخی از سران کشورهای آمریکای جنوبی، فصلی نو در حیات سیاسی آن منطقه رقم زده بود، مشی ضد آمریکایی و استقلال طلبی داشت. وی بارها به ایران سفر کرده بود و از متحدان نزدیک کشورمان محسوب می شد.

به گزارش ایرنا ، هوگو رافائل چاوز فریاس متولد 28 ژوئیه 1954به عنوان رهبر «انقلاب بولیواری» شناخته می شود و به خاطر دیدگاهش و مخالفت با سیاست های امپریالیستی آمریکا مشهور بوده است.

او موسس حزب چپگرای «جنبش جمهوری پنجم» بوده و با هدف بهبود وضعیت رفاهی مردم برنامه های مختلفی را در اقتصاد ونزوئلا به اجرا درآورد و این برنامه ها تحول چشمگیری در زندگی مردم فقیر کشورش در پی داشته است.

مردم ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری در 7 اکتبر 2012 (16 مهر 1391) با حدود 55 درصد ارا برای چهارمین بار چاوز را به عنوان رییس جمهور خود برگزیدند.





بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 23 ، کل بازدیدها: 121475
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ