سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خطرناکترین جبهه

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/11/12:: 11:48 صبح
نویسنده کتاب " جنگ جهانی سوم"، گفت که مسئله سلاح‌های هسته‌ای ایران همانند نخود سیاهی است که می‌تواند منجر به سناریوی جنگی شود و دامنه آن از مدیترانه تا روسیه و چین امتداد خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار رسانه های آلترناتیو مشرق، میشل چسودوفسکی، رییس مرکز تحقیقاتی جهانی‌سازی، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشا تودی اعلام کرد که تقویت نیروهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا باعث ایجاد یک جنگ جهانی از مدیترانه گرفته تا چین گردد که پیامدهای آن مشخص نیست.

به گزارش این شبکه، تنش‌های بین ایران و غرب در سطح بحرانی خود به سر می‌برد. به واسطه کمک‌های بسیار زیاد رسانه‌های غربی، ایران در نزد اذهان بسیاری از غربیان تبدیل به ریشه تمامی مشکلات و شرها شده است.

نویسنده کتاب «به سوی سناریوی جنگ جهانی سوم، خطرات جنگ هسته‌ای» به راشا تودی گفت: «مسئله سلاح‌های هسته‌ای ایران همانند نخود سیاهی است که می‌تواند ما را به سناریوی جنگ جهانی سوم سوق دهد.»

میشل چسودوفسکی همچنین خاطر نشان کرد که حدود دو هفته قبل، وزیر دفاع آمریکا لئون پانتا طی اظهاراتی به شبکه سی‌بی‌اس به طور قطع اعلام کرد که ایران نه دارای سلاح‌های هسته‌ایست و نه در حال توسعه آنها. پانتا همچنین این مسئله را رد نکرد که برای برخورد با مشکل ایران، هنوز راه‌های دیپلماتیک وجود دارد.

با این حال،‌ با توجه عملیات‌های نظامی آمریکا در اطراف ایران، اینگونه اظهارات بیشتر به نوعی مانور فریبنده شبیه است.

هفته پیش نیز اتحادیه اروپا دست به تنظیم یک سری تحریم‌های نفتی علیه ایران زد که قرار است از ماه جولای به مرحله اجرا در آید.

میشل چسودوفسکی در خصوص این رویدادها می‌گوید‌: «آنچه ما شاهدش هستیم رویکردی روبه‌رشد برای یک مواجه نظامیست. این تحریم‌ها بستری برای اجرای یک برنامه نظامی است. همچنین، با استقرار سخت‌افزارهای نظامی و نیروهای آمریکایی مواجهیم که قرار است در اسرائیل مستقر شوند،‌ نیروهایی بیشتری به کویت اعزام می‌شوند، و نیروهای دریایی آمریکا در حال وارد شدن به خلیج فارس هستند.»

 

 

این نویسنده معتقد است که «آنچه اکنون آمریکا و نیز هم‌پیمانانش بدنبال آن هستند نوعی چراغ سبز برای برپایی جنگ است.»

وی همچنین در خصوص اجازه ایران به بازدید مجدد بازرسان آژانس از برنامه‌های هسته‌ای خود گفته است که این کار ایران نشاندهنده همکاری دیپلماتیک این کشور است و از این رو، تایید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از سوی بازرسان می‌تواند نیات خصمانه غرب را فرونشاند. آمریکا برای اینکه بخواهد وارد مرحله نظامی جدیدی با ایران شود نیاز دارد تا آژانس اعلام کند که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز نیست.

چسودوفسکی تصریح کرد: «این جنگ قبلاً شروع شده است. حملات هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد، نیروهای ویژه آمریکا در ایران حضور دارند، و این یک جنگ مالی است.»

وی همچنین بیان می‌دارد که طرح حمله به ایران بلافاصله بعد از حمله به عراق و آماده‌سازی نظامی در سال 2005 به وجود آمده است،‌ لذا تا کنون باید همه چیز آماده برپایی یک نزاع نظامی تمام عیار باشد.

این نویسنده در پایان اظهارات خود بیان می‌دارد: «سناریوی جنگ جهانی سوم غیرقابل تصور است. این جنگ از مدیترانه تا مرزهای چین گسترش خواهد یافت. این جنگ احتمالاً روسیه و چین را نیز در بر خواهد گرفت، و ما نیز در بین خطرناک‌ترین جبهه دو طرف قرار خواهیم گرفت.»

 





بازدید امروز: 6 ، بازدید دیروز: 23 ، کل بازدیدها: 121462
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ