سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توهین سازمان یافته مقامات آذربایجان به مراجع

ارسال شده توسط رحیم خلیل زاده شرف آبادی در 90/12/22:: 3:45 عصر
به گزارش شیعه آنلاین ، سیاست‌های اسلام ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان که به‌صورت مستمر و طراحی شده اقداماتی مانند محدود کردن اسلام‌گرایان، بازداشت و صدور حکم‌های حبس دراز مدت و تخریب جایگاه علمای شیعه را دنبال می‌کند تا زمینه بقای خود در ساختار قدرت را فراهم کند، همچنان ادامه دارد.

علمای شیعه که در طول تاریخ همواره نسبت به انحرافات و خطرات پیش‌روی مسلمانان روشن‎گری کرده‌اند، نسبت به سیاست‌های ضد دینی و ظالمانه حاکمان فاسد جمهوری آذربایجان نیز ساکت ننشسته‌اند و در سال‌های اخیر موارد متعددی از واکنش‌ها در این زمینه بروز یافته است.

در عین حال، این روشنگری‌های عالمانه موجب خشم مقامات آذربایجانی شده و باعث شده است که آن‌ها به تبعیت از رژیم صهیونیستی و با هدف جلب رضایت هر چه بیشتر اربابان صهیونیست خود، با گستاخی هر چه بیشتر نسبت به علمای شیعه هتاکی کنند.

یکی از آخرین مورد از این دست اقدامات مشابه به اظهارات وقیحانه ابراهیم غفاراف رایزن سفارت جمهوری آذربایجان مربوط می‌شود که اخیرا طی نشستی اقتصادی در یکی از دانشگاه‌های تهران ضمن حمایت از حقوق همجس‌بازان، نسبت به حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل به توهین پرداخته بود. او با اشاره به افشاگری حجت‌الاسلام عاملی در مورد حمایت رژیم صهیونیستی از رقاصه‌های آذربایجانی که منجر به برنده شدن آن‌ها در مسابقه یورویژن شد، در حالی که نمی‌توانست خشم خود را از این روشنگری حجت‌الاسلام عاملی پنهان سازد، این عالم ربانی و مجاهد را فردی متوهم خطاب کرده و از این روشنگری او به شدت انتقاد کرده بود.

لازم به یادآوری است که در ماه گذشته نیز جوانشیر آخونداف سفیر جمهوری آذربایجان در اظهاراتی وقیحانه، آیت‌الله مکارم شیرازی را به بی‌اطلاعی متهم کرد.

توهین به مراجع به صورت دستور کار رسمی سفارتخانه‌ جمهوری آذربایجان در تهران درآمده است. در این میان آن‌چه عجیب به نظر می‌رسد، عدم برخورد مناسب دستگاه سیاست خارجی کشور در برابر این اقدامات توهین‌آمیز و ضد اسلامی مقامات آذربایجانی است، در حالی‌که انتظار می‎رود با برخورد هرچه‌سریع‌تر و قاطعانه‌تر مقامات مربوطه در وزارت خارجه در این خصوص، شاهد آن باشیم که از این پس عمال این رژیم جرأت آن‌را نداشته باشند که در ام‌القرای جهان اسلام نسبت به مراجع و علمای گرانسنگ این مرزوبوم لب به هتاکی بگشایند و خود را در حاشیه‌ی امنیت احساس کنند.




بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 12 ، کل بازدیدها: 121190
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ